Sunday, October 9, 2011

Dunia kehilangan orang yang termahsyur dalam dunia IT.


     Siapa tak kenal Steve Jobs iaitu pengasas bagi syarikat yang bertaraf antarabangsa,Apple. Melalui kelebihan dari cara beliau berfikir untuk menghasilkan produk yang berkualiti dan mengikut peredaran zaman terhasilnya pelbagai barang yang amat di gilai ramai seperti iPad,iPhone,iMac,Macbook dan juga iPod. Tidak lupa juga hasil pembinaan OS(operating system) yang terbaru Mac OX Lion yang mendapat sambutan dari seluruh dunia. 
     Produk Apple yang termuda sekali ialah iPad. Adakah kita semua terfikir bahawa mungkinkah akan wujudnya produk seperti iPad yang di kenali sebagai tablet. Segalanya tidak mustahil bagi Steve Jobs. Beliau juga pernah berkata...
“I didn’t see it then, but it turned out that getting fired from Apple was the best thing that could have ever happened to me. The heaviness of being successful was replaced by the lightness of being a beginner again, less sure about everything. It freed me to enter one of the most creative periods of my life.” - Steve Jobs’ 
      Bagi yang sering mengikutu Keynote Apple,tentu anda akan berasa rindu kepada Steve Jobs kerana beliau sentiasa menghiburkan penonton dengan kata-katanya yang menark dan cara penyampaiannya. Tetapi,setelah beliau meletakkan jawatan sebagai CEO Apple Inc,jawatan tersebut di ganti oleh Tim Cook. Dan Keynote yang terakhir juga disampaikan oleh Tim Cook dan tiada lagi Steve Jobs semasa memperkenalkan produk iPhone yang terbaru,iPhone 4s. Iaitu produk terakhir bagi Steve Jobs. 
     Jadi,kehilangan Steve Jobs amat dirasai diseluruh dunia malah termasuk juga di Malaysia rata-rata adalah Apple Fan. Bill Gates juga turut meluahkan rasa sedih terhadap kematian kawan baiknya benar-benar mengubah dunia. Walau bagaimanapun,segala produk dan idea Steve Jobs kini menjadi ikutan banyak syarikat di dunia.    
Promo video iPhone 4s


























     

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews